Main menu

1 σχόλιο

  1. ΥΠΟΜΝΗΜΑ – ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

    Της ετερόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «ΓΑΛΙΩΤΟΥ Δ. ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.», εδρεύουσας στην Αθήνα (Βερανζέρου 22), νόμιμα εκπροσωπούμενης
    ΠΡΟΣ
    Το ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ «ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟ-ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ Ε.Ε.Σ», που εδρεύει στους Αμπελόκηπους Αττικής, οδός Αθανασάκη & Ερυθρού Σταυρού και εκπροσωπείται νόμιμα.

    Με τη με αριθμό πρωτοκόλλου 21170/11-10-2016 «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ Β ΦΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΟΧΛΙΑΚΩΝ ΜΟΣΧΕΥΜΑΤΩΝ» του ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ «ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟ-ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ Ε.Ε.Σ», το νοσοκομείο προσκαλεί κάθε ενδιαφερόμενο να καταθέσει τις προτάσεις του επί των κατατεθιμένων αναδιαμορφωμένων Τεχνικών Προδιαγραφών, εν όψει Διαγωνισμού που προτίθεται να διενεργήσει το νοσοκομείο για το είδος «ΚΟΧΛΙΑΚΑ ΜΟΣΧΕΥΜΑΤΑ» (Αρ. CPV 33185200-2) αξίας 181.326,60€ συμπ/νου ΦΠΑ.
    Το αντικείμενο του προτιθέμενου Διαγωνισμού και της παρούσας Διαβούλευσης, ήτοι η προμήθεια πλήρων συστημάτων κοχλιακών εμφυτευμάτων, είναι γεγονός πως δεν απευθύνεται σε πλήθος εταιρειών, που να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αφού εκ των πραγμάτων είναι ελάχιστες οι εταιρείες που εισάγουν και προμηθεύονται τα εμφυτεύματα αυτά, μία εκ των οποίων και η δική μας.
    Θεωρούμε δεδομένη την καλή πρόθεση του νοσοκομείου να βελτιστοποιήσει τις τεχνικές προδιαγραφές για τα κοχλιακά εμφυτεύματα, ώστε να διαμορφωθούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού – και να αποτραπούν μονοπωλιακές πρακτικές.
    Διαβάζοντας τις προτεινόμενες τεχνικές προδιαγραφές, με έκπληξη διαπιστώσαμε μία εμφανή διαφοροποίηση, σε σύγκριση με τις τεχνικές προδιαγραφές άλλων Διακηρύξεων, για άλλους Διαγωνισμούς οι οποίοι όμως, είχαν ακριβώς το ίδιο αντικείμενο, ήτοι την προμήθεια κοχλιακών εμφυτευμάτων. Προς επίρρωση του ανωτέρω ισχυρισμού μας, αναφέρουμε πως το 2014 η Α’ Δ.Υ.Π.Ε (ως αναθέτουσα Αρχή), είχε προκηρύξει ανάλογο Διαγωνισμό (με αριθμό διακήρυξης 01/2014 «Συμφωνία – Πλαίσιο για την προμήθεια Μοσχευμάτων Πλαστικών (Κοχλιακών Εμφυτευμάτων CPV 33185200-2) προϋπολογισμού 650.000 ευρώ) με σκοπό τη σύναψη Σύμβασης- Πλαισίου, για την προμήθεια κοχλιακών εμφυτευμάτων, στα Νοσοκομεία, «ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟ-ΜΠΕΝΑΚΕΙΟ Ε.Ε.Σ», ήτοι στο δικό σας νοσοκομείο και «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ» (ως αναθέτοντες φορείς). Για τη συμμετοχή δε σε αυτόν, οι τεχνικές προδιαγραφές ήταν διαφορετικές, η διαφορετικότητα δε αυτή συνίστατο σε μία πιο γενική περιγραφή αυτών, σε σχέση με τις προτεινόμενες σήμερα τεχνικές προδιαγραφές, ώστε να μπορούν να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό, όλες οι προμηθεύτριες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, των οποίων ο αριθμός είναι αρκετά περιορισμένος, όπως προαναφέρθηκε.
    Επιπροσθέτως, πέρυσι, το ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ Νοσοκομείο, προκήρυξε νέο διαγωνισμό (Φ 371/14 (5687) , με αντικείμενο την προμήθεια κοχλιακών εμφυτευμάτων, αξιώνοντας από τις συμμετέχουσες προμηθεύτριες εταιρείες να συγκεντρώνουν αυτές τις τεχνικές προδιαγραφές, που απαιτούνταν και στο Διαγωνισμό που προκήρυξε η Α΄ Δ.Υ.Π.Ε.
    Επομένως, καθίσταται σαφές, πως κατά γενική ομολογία, σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, που αφορούν κοχλιακά εμφυτεύματα, οι τεχνικές προδιαγραφές που αυτά απαιτούνται να συγκεντρώνουν είναι σε όλες τις περιπτώσεις γενικές, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη δυνατή ευρύτητα συμμετοχής στον διαγωνισμό και να μη δημιουργούνται αδικαιολόγητα εμπόδια στον ανταγωνισμό.
    Πιο συγκεκριμένα, η βασική (και ίσως μοναδική) διαφοροποίηση που παρατηρείται στις παρούσες προτεινόμενες τεχνικές προδιαγραφές σε σχέση με εκείνες της Α ΔΥΠΕ, είναι:
    Για το ΕΙΔΟΣ 1,
    Έχει προστεθεί στην προτεινόμενη τεχνική προδιαγραφή με αριθμό 2, ο όρος «να διαθέτει περισσότερα από 18 ηλεκτρόδια».
    Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη προδιαγραφή του διαγωνισμού της Α ΔΥΠΕ, το λεκτικό ήταν:
    «2. Το κοχλιακό εμφύτευμα να έχει προδιαμορφωμένο εμφυτεύσιμο ηλεκτρόδιο στο σχήμα του αυλού του κοχλία και να μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε αυτί (δεξί ή αριστερό).»
    Για το ΕΙΔΟΣ 2,
    Έχουν προστεθεί στην προτεινόμενη τεχνική προδιαγραφή με αριθμό 2, οι όροι «με μήκος ηλεκτροδίων τουλάχιστον 25mm» και «να διαθέτει περισσότερα από 18 ηλεκτρόδια».
    Σημειώνεται ότι στην αντίστοιχη προδιαγραφή του διαγωνισμού της Α ΔΥΠΕ, το λεκτικό ήταν:
    «2. Το κοχλιακό εμφύτευμα να έχει ευθύ εμφυτεύσιμο ηλεκτρόδιο και να μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε αυτί (δεξί ή αριστερό).»
    Προκαλεί λοιπόν έκπληξη, το γεγονός πως στην παρούσα διαβούλευση για τεχνικές προδιαγραφές, προστίθεται κάτι τόσο συγκεκριμένο κι εξειδικευμένο, που απαιτείται να έχει το εν λόγω επιστημονικό προϊόν, αφού αν ληφθεί υπόψη ο περιορισμένος αριθμός των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο, δεν δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής σχεδόν σε καμία από αυτές, όπως και στη δική μας, αλλά μόνο σε μία εταιρία-προμηθευτή για κάθε είδος, της οποίας το προϊόν, είναι και το μόνο που συγκεντρώνει καθ’ ολοκληρία αλλά και συνδυαστικά όλες τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
    Κατά αυτό τον τρόπο, όπως είναι διαμορφωμένη η συγκεκριμένη τεχνική προδιαγραφή για κάθε είδος, δεν δίνεται η δυνατότητα για ευρεία συμμετοχή, αφού οι προϋποθέσεις που θέτει για να γίνει δεκτό το τελικό επιστημονικό προϊόν, εξειδικεύονται κατά τέτοιο τρόπο και σε τόσο περιοριστικό βαθμό, ώστε τελικά να αφορούν μία συγκεκριμένη προμηθεύτρια- εταιρεία για κάθε είδος.
    Με βάση τα ανωτέρω η προτεινόμενη διαμόρφωση των τεχνικών προδιαγραφών, παρουσιάζει ευθεία αντίθεση, με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 παρ. 3 και 4 του Π.Δ 118/07, όπου χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι: «…πρέπει οι τεχνικές προδιαγραφές να διατυπώνονται έτσι ώστε να διασφαλίζεται η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή στον διαγωνισμό και να μη δημιουργούνται εμπόδια στον ανταγωνισμό» αλλά και «Δεν επιτρέπεται η αναγραφή όρων στις τεχνικές προδιαγραφές και στις διακηρύξεις που να προσδιορίζουν προϊόντα συγκεκριμένης κατασκευής ή προέλευσης ή μεθόδους επεξεργασίας, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να ευνοούνται ορισμένες επιχειρήσεις ή προϊόντα».
    Αλλά και κατά πάγια νομολογιακή πρακτική του Συμβουλίου της Επικρατείας (χαρακτηριστικά αναφέρεται η υπ’ αρ. 988/2008 απόφαση), έχει κριθεί ότι σε συνδυασμό του άρθρου 4 του ν. 2286/1995, του Π.Δ 118/07 και της υπ’ αρ. ΔΥ7/οικ. 2480/1994 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας «Εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς την Οδηγία 93/42/ΕΟΚ/14.6.93 του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά στα Ιατροτεχνικά Προϊόντα (ΦΕΚ Β 679), οι τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να προσδιορίζουν με σαφήνεια το υπό προμήθεια προϊόν, με παραπομπή σε εκ των προτέρων αναγνωρισμένα ευρωπαικά, ελληνικά ή άλλα πρότυπα και προδιαγραφές, κατά τις ειδικότερες διακρίσεις των διατάξεων αυτών. Ειδικότερα δε, όταν η Διοίκηση διενεργεί διαγωνισμούς προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων, κατά το σύστημα της χαμηλότερης προσφοράς , δεν δύναται να αξιώνει για τα προς προμήθεια είδη, πλην της σημάνσεως της CE, μέσω της οποίας δηλώνεται ότι τα είδη αυτά ανταποκρίνονται σε εναρμονισμένα πρότυπα, την πλήρωση περαιτέρω προδιαγραφών. Και τούτο διότι, η Οδηγία 93/42/ΕΟΚ, που μεταφέρθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με την ως άνω ΚΥΑ, έχει εκδοθεί βάσει του άρθρου 100Α της Συνθήκης ΕΚ, και ως εκ τούτου, για την επίτευξη του στόχου της διασφαλίσεως της ελεύθερης κυκλοφορίας των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, η Οδηγία αυτή, εμποδίζει τα κράτη- μέλη να απαγορεύουν, περιορίζουν ή παρακωλύουν τη διάθεση στην αγορά ιατροτεχνολογικών προϊόντων, τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις αυτές και φέρουν τη σήμανση CE.
    Ακόμη και αν παραβλέψουμε το γεγονός πως η προτεινόμενη διαμόρφωση των τεχνικών προδιαγραφών, συγκρούεται ευθέως και ολοκληρωτικά, τόσο με τις διατάξεις του ν. 2286/1995, και του Π.Δ 118/07, όσο και με την Οδηγία 93/42/ΕΟΚ, όπως αυτή μεταφέρθηκε και εναρμονίστηκε στην ελληνική έννομη τάξη, δεν γίνεται να μην παραβλέψουμε το γεγονός, ότι καταστρατηγεί και πλήθος θεμελιωδών αρχών που διέπουν το πνεύμα της Δημόσιας Διοίκησης. Ενδεικτικά αναφέρονται, η αρχή της νομιμότητας, η οποία απορρέει από την αρχή του κράτους Δικαίου και συνεπάγεται ότι η διοίκηση λειτουργεί στο πλαίσιο των νόμων, την αρχή της χρηστής διοικήσεως, η οποία πρέπει να σέβεται την προστασία των δικαιωμάτων του διοικούμενου, την αρχή της καλής πίστης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου, την αρχή της αμεροληψίας των οργάνων της Δημόσιας διοίκησης κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, την αρχή της ισότητας, η οποία ειδικά στο πεδίο των δημοσίων συμβάσεων δεν επιτρέπει να εισάγεται πολιτική διακρίσεων έναντι συγκεκριμένων επιχειρήσεων ή κατηγοριών επιχειρήσεων.
    Η εταιρία μας, ως προμηθευτής κοχλιακών εμφυτευμάτων έχει συμμετάσχει σε Δημόσιους Διαγωνισμούς στη συντριπτική πλειοψηφία των νοσοκομείων που πραγματοποιούν τέτοιες χειρουργικές επεμβάσεις και έχει μειοδοτήσει στις περισσότερες εξ’ αυτών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την τελευταία διετία έχουμε προμηθεύσει κοχλιακά εμφυτεύματα στα νοσοκομεία «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ», «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΤΤΙΚΟΝ», «ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ», «ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» και «ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ ΑΘΗΝΩΝ Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ». Δεδομένου του ελάχιστου αριθμού των προμηθευτών για τα συγκεκριμένα υπό συζήτηση είδη, πιστεύουμε ότι είναι προς το Δημόσιο Συμφέρον η συμμετοχή μας σε μελλοντικούς διαγωνισμούς.
    Εν όψει όλων των ανωτέρω,
    Α. Διαφωνούμε για το ως άνω περιεχόμενο των προτεινόμενων τεχνικών προδιαγραφών, στο σημείο που εξειδικεύει με τόσο περιοριστικό τρόπο τις τεχνικές προδιαγραφές και δημιουργεί μία ευνοιοκρατία απέναντι σε συγκεκριμένες προμηθεύτριες εταιρείες, καταστρατηγώντας ταυτόχρονα τα δικαιώματα τόσο τα δικά μας, όσο και άλλων εταιρειών, αναφορικά με την δυνατότητα συμμετοχής μας σε μελλοντικό διαγωνισμό.
    Β. Δεν συμπορευόμαστε με πολιτικές, οι οποίες ουσιαστικά αποσκοπούν στην προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων, φωτογραφίζοντας αυτά, με τρόπο τόσο προφανή, ώστε τελικά να οδηγούν σε καταπάτηση των δικαιωμάτων μας και καταστρατήγηση των νόμων και των αρχών που πρέπει να διαπνέουν τη χρηστή Διοίκηση.
    Γ. Ζητούμε να μη συμπεριληφθούν οι επίμαχοι ως άνω αναφερόμενοι όροι, οι οποίοι φωτογραφίζουν συγκεκριμένο προμηθευτή ανά είδος κοχλιακού εμφυτεύματος, και οι οποίοι συμβάλλουν στη διαστρέβλωση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, χωρίς να προσφέρουν καμία αποδεδειγμένα επιστημονικά καλύτερη ποιότητα προϊόντων.
    Δ. Ζητούμε την υιοθέτηση των γενικών τεχνικών προδιαγραφών, όπως των άνω αναφερόμενων Διαγωνισμών της Α ΔΥΠΕ και του «ΓΝΑ Ιπποκράτειο», που επιτρέπουν σε όλες τις (ελάχιστες) προμηθεύτριες εταιρίες να συμμετάσχουν σε μελλοντικούς Διαγωνισμούς υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού ώστε να διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον.

    Αθήνα 17.10.2016
    ΓΑΛΙΩΤΟΥ Δ. ΚΑΙ ΣΙΑ Ε.Ε.